sell aircraft with Aircraftbargains.com
aircraft for sale
sell aircraft
aircraft for sale

Advanced Search
New Listings
Forums
Dealer Login
Services
Contact
Home

corner

corner

LIST AIRCRAFT BY:

FORUMS:

ADVERTISING:

CONTACT:

SERVICES:


  AVIATION TOP 100 - www.avitop.com Avitop.com

Welcome to Aviation Forum Sign in | Join | Help
in Search  

Optagelse ved Flyvevåbnet!!

Last post 08-06-2004, 7:16 AM by run. 3 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  08-03-2004, 1:11 AM 2518

    Cool [H] Optagelse ved Flyvevåbnet!!

    Mojn til alle


    Jeg søger lidt viden, som jeg håber nogen kan hjælpe mig med!!
    Jeg har søgt ind til flyvevåbnet og går nu bare og venter på at få den endelige dato for prøverne at vide. Jeg kender en del som har været gennem de indledende prøver og tests, så jeg føler selv, jeg har et rimelig godt billede af hvad der skal ske når det går løs. Det jeg søger efter er nogle øvelser eller programmer, man kan arbejde med for at træne sin " simultan Kapacitet "!! Hvis der er nogen som har nogle andre gode råd, som de selv godt kunne have tænkt sig, inden de søgte ind...er ALT velkommen!!!!! Ser meget frem til at hører fra jer :-)

    MPT

  •  08-03-2004, 10:51 AM 2522 in reply to 2518

    Re: Optagelse ved Flyvevåbnet!!

    Hej MPT

    En af de måder de tester din simultankapacitet er ved hjælp af en "tappe test". Du får et ark papir med en masse cirkler på der er forbundet med streger. Der er to "ruter" på papiret. En til venstre hånd og en til højre hånd. Du får så en blyant i hver hånd og skal følge "ruterne" ved at placere spidsen af blyanterne i cirklerne. Dette skal gøres skiftevis højre og venstre hånd i takt til at en psykolog slår på bordet med en tredie blyant.
    Psykologen vil variere hastigheden og stille dig spørgsmål som du skal svare på medens du tapper løs. Spørgsmålene vil typisk være regnestykker eller ord du skal stave bagfra etc. Efternavne, fødeby etc. er nok gode at øve sig på.
    Det er meget vigtigt at du aldrig holder op med at tappe. Så er det bedre at der går lang tid før du kan komme med et svar.

    En anden simultankapacitets test er et ark papir med an masse bogstaver i tilfældig orden. Du får et par minutter til at lære nogle regler som du skal markere papiret efter. fx 2 på hinanden følgende vokaler skal markeres med en bolle, 2 d'er der står 5 bogstaver fra hinanden skal have streg under etc. etc.

    Ellers gør ting i dagligdagen der giver udfordring til din simultankapacitet. Selv begyndte jeg at svæveflyve et par år før jeg søgte og det hjalp mig meget. Ikke mindst i erkendelse af at det var det jeg ville.

    Vær også sikker på at dette er hvad du vil. Mange der søger ind sætter sig ikke ordentlig ind i hvad et job som jagerpilot betyder. Du skal påregne at være sendt ud i konflikt områder i et halvt år inden for en 3 års periode. Du bør også være afklaret med at du sikkert får menneskeliv på samvittigheden under din karriere i flyvevåbnet.

    Håber det kan bruges

    MVH RUN
  •  08-06-2004, 2:31 AM 2535 in reply to 2522

    Re: Optagelse ved Flyvevåbnet!!

    Hej RUN

    jeg håber det er i orden jeg skriver direkte til dig!! Har skrevet flere gange men ved ikke helt om de kommer derhen hvor de skal!! Men hvis du ikke har læst noget endnu, så mange tak for dit svar, har nogle flere spørgsmål, men vil gerne lige have en melding fra din side, før jeg begynder at fyrer løs!!

    MPT

  •  08-06-2004, 7:16 AM 2539 in reply to 2535

    Re: Optagelse ved Flyvevåbnet!!

    Hej MPT

    Fyr du bare løs i denne tråd. Nu har vi fået lidt bedre styr på vores Forum.

    MVH RUN
View as RSS news feed in XML
Aircraft Wanted Engines and parts Avionics Employment Partnerships

Advanced Search
New Listings
Forums
Login
Services
Contact
Home



©Copyright 2004 Aircraftbargains All Rights Reserved
For more information feel free to Contact Us